Social Media Strategy

Zet Social Media in om een zakelijk doel te bereiken.

Een juiste online strategie bepalen om zakelijke doelstellingen te behalen

Dat is de sleutel naar een succesvolle verkoop. Op basis van uw doelstellingen zal De Webdeler u begeleiden bij het opstellen van een creatieve online strategie. Rekening houdend met de organisatorische en budgettaire mogelijkheden, worden de juiste sociale netwerken gekozen. De Webdeler neemt u mee op een boeiende en fascinerende tocht doorheen het social media en online landschap!

Follow your guide!
Content Marketing

Welke content waar en wanneer?

Elk social media platform vraagt zo z’n eigen aanpak. Op Facebook werkt video fantastisch en genereert het heel wat engagement. Maar wat zetten we dan op Twitter? Of op Instagram? Of gewoon op je eigen website? De Webdeler maakt een editoriale planning op, maakt de nodige en juiste content aan (video, foto’s, tekst,…) en plant alles netjes in zodat elk bericht op het juiste moment op het juiste social media platform terecht komt. Inspelen op de actualiteit? De Webdeler doet niets liever! Let’s go VIRAL!

SocialMedia

Video Marketing

Iedereen is het er over eens: beelden zeggen meer dan 1000 woorden. Maar bewegende beelden zeggen nog zoveel meer! Het is een feit dat video marketing een heel efficiënte manier van marketing en communiceren is. Op Facebook behaalt een video tot 25% meer engagement dan gewone tekst! Mark D`Arcy, de Creative Chief Officer van Facebook is duidelijk: we’re just beginning!

Copywriting - Schrijven voor het web

Schrijven voor het web vraagt een hele andere tone-of-voice dan schrijven voor bijvoorbeeld een folder of brochure. Op het web moet het kort, krachtig en duidelijk zijn. Teksten moeten met de juiste feeling web-proof gemaakt zijn.

Copywriting

 

Video Marketing

Het is eigenlijk niet zo verwonderlijk dat videomarketing zo efficiënt is, aangezien:

- Mensen van nature visueel ingestelde wezens zijn. 60 Procent van de mensen geeft aan liever een video te kijken dan dat ze een tekst lezen.

- Video informatie veel sneller kan overdragen dan geschreven tekst. Al in 2009 zei Dr. James McQuivey van Forrester Research dat één minuut aan video 1,8 miljoen woorden waard is. Je kan zo dus in een minuut veel meer informatie overdragen dan je ooit zou kunnen in een tekst.

- Videocontent blijft langer in het hoofd van de consument hangen van de combinatie tekst en foto’s. Uit onderzoek blijkt dat bijna 60 procent van de kijkers na zelfs drie etmalen kan herinneren wat er in een video werd getoond en verteld. Bij geschreven tekst is dit slechts 10 procent.

videomarketing

Conversation & Community Management

Wil je succes hebben op de sociale media? Dan heb je een goeie conversation of community manager nodig. De Webdeler staat hiervoor garant. Een doordachte en goed geplande actie resulteert in meer likes, meer reacties, meer engagement, meer interactie. "People talking about you!"  Met als logisch gevolg: meer conversie. En dat is nu net wat u wil: meer verkopen en meer tevreden klanten.

conversation management

Waarom conversation management?

- SEO gevoelige content waardoor je hoger scoort in Google.

- Draag de visie van je bedrijf, merk of product uit met de juiste woorden en de juiste toon

- Campagnes op sociale media zijn alleen maar doeltreffend als ze ook opgevolgd én bijgestuurd worden waar het nodig is

- Luister naar wat je klanten te vertellen hebben over je bedrijf, merk of product en creëer interactie met je klanten

- "Wat ik zelf doe, doe ik beter" gaat bij Conversation Management niet op. Werken met een externe Conversation Manager is veel efficiënter dan het zelf gaan doen

- Social Media veranderen van dag tot dag. Inspelen op nieuwe technologiën en trends: zo blijf je de concurrentie altijd een stapje voor


Via verschillende monitoringprogramma’s kunnen wij perfect volgen wat de invloed van de Social Media op uw merk is. Op deze manier kunnen we ook snel bijsturen waar nodig. Zo weet je ook op elk ogenblik wat er over je brand verteld wordt op het world wide web en kun je inspelen op je infuancers! Engagement verzekert!

 

Adverteren op Facebook, Twitter en LinkedIn

Facebook Advertising

Algemeen genomen, worden de Facebook advertenties als hinderlijk ondervonden bij de Facebook-gebruikers. Echter, de resultaten spreken de inefficiëntie van deze advertenties tegen! Facebook advertenties verhogen wel degelijk de vindbaarheid op Facebook en resulteren in bijvoorbeeld een hogere “Vind ik leuk” score. Want 1 ding is duidelijk: een Facebook pagina zonder voldoende “Vind ik leuks” brengt niets op. Geen leads, geen conversies. De Webdeler zal jouw doelgroep(en) targetten en het maximum bereik op Facebook nastreven. Uiteraard zijn de Facebook Advertising mogelijkheden veelzijdig en kan er ook gelinkt worden naar je website of landingspage.

Facebook Ads

LinkedIn Ads en Twitter Advertising

Naast de gekende online advertising mogelijkheden als Google Adwords en Facebook Ads, zijn er ook mogelijkheden om te adverteren op LinkedIn en Twitter. Ook hier zijn de mogelijkheden te vergelijken met Google Adwords en Facebook Ads. De Webdeler neemt graag deze platformen onder zijn vleugels om ook daar nauwkeurig aan de slag te gaan.

LinkedInAds-TwitterAds

iAd, Mobile advertising van Apple

Het is ook mogelijk om gebruik te maken van Apple’s iAd. iAd advertenties zijn banners die verschijnen in de app’s die op iPhone, iPad werken. De Webdeler heeft ondertussen al het nodige onderzoek rond het opzetten en targetten van iAd advertenties gedaan en staat volledig klaar om ook uw product los te laten op de Apple devices!

iAd

 

Tevreden klanten