Digital Marketing Strategy

Online communiceren met je bestaande klanten én toekomstige klanten.

Digital Marketing: de sleutel naar een succesvolle verkoop

Op basis van uw doelstellingen zal De Webdeler u begeleiden bij het opstellen van een creatieve digital marketing strategy. Rekening houdend met de organisatorische en budgettaire mogelijkheden, worden de juiste tactics gekozen. De Webdeler neemt u mee op een boeiende en fascinerende tocht doorheen het digitale landschap!

Follow your guide!
Content Marketing

Welke content waar en wanneer?

Elk social media platform vraagt zo z’n eigen aanpak. Op Facebook werkt video fantastisch en genereert het heel wat engagement. Maar wat zetten we dan op Twitter? Of op Instagram? Of gewoon op je eigen website? De Webdeler maakt een editoriale planning op, maakt de nodige en juiste content aan (video, foto’s, tekst,…) en plant alles netjes in zodat elk bericht op het juiste moment op het juiste social media platform terecht komt. Inspelen op de actualiteit? De Webdeler doet niets liever! Let’s go VIRAL!

De juiste afbeelding

Er kan niet zomaar eender welke afbeelding bij een geplaatst posts worden. In de eerste plaats moet de content die geplaatst wordt, iets teweeg brengen bij uw klanten en moet de content relevant zijn. De juiste beeldkeuze moet er dus voor zorgen dat iemand een actie onderneemt: liken, delen, een reactie geven. storytelling. Leads maken en conversies genereren, daar draait het om. De Webdeler selecteert de juiste afbeeldingen, past ze aan en maakt ze klaar voor online publicatie. Alles in functie van wat uw klant wil zien.

SocialMedia

Video Marketing

Iedereen is het er over eens: beelden zeggen meer dan 1000 woorden. Maar bewegende beelden zeggen nog zoveel meer! Het is een feit dat video marketing een heel efficiënte manier van marketing en communiceren is. Op Facebook behaalt een video tot 25% meer engagement dan gewone tekst! Mark d'Arcy, de Creative Chief Officer van Facebook is duidelijk: we’re just beginning!

Copywriting - Schrijven voor het web

Schrijven voor het web vraagt een hele andere tone-of-voice dan schrijven voor bijvoorbeeld een folder of brochure. Op het web moet het kort, krachtig en duidelijk zijn. Teksten moeten met de juiste feeling web-proof gemaakt zijn.

Copywriting

 

Video Marketing

Het is eigenlijk niet zo verwonderlijk dat videomarketing zo efficiënt is:

- Mensen zijn van nature visueel ingestelde wezens zijn. 60 Procent van de mensen geeft aan liever een video te kijken dan dat ze een tekst lezen.

- Video informatie kan veel sneller overgedragen worden dan geschreven tekst. Al in 2009 zei Dr. James McQuivey van Forrester Research dat één minuut aan video 1,8 miljoen woorden waard is. Je kan zo dus in een minuut veel meer informatie overdragen dan je ooit zou kunnen in een tekst.

- Videocontent blijft langer in het hoofd van de consument hangen van de combinatie tekst en foto’s. Uit onderzoek blijkt dat bijna 60 procent van de kijkers na zelfs drie etmalen kan herinneren wat er in een video werd getoond en verteld. Bij geschreven tekst is dit slechts 10 procent.

videomarketing

Social Media Marketing

Conversation & Community Management

Wil je succes hebben op de sociale media? Dan heb je een goeie conversation of community manager nodig. De Webdeler staat hiervoor garant. Een doordachte en goed geplande acties resulteren in meer likes, meer reacties, meer engagement, meer interactie. "People talking about you!"  Met als logisch gevolg: meer conversie. En dat is nu net wat u als klant wil: meer verkopen en meer tevreden klanten.

conversation management

Waarom conversation management?

- SEO gevoelige content waardoor je hoger scoort in Google.

- Draag de visie van je bedrijf, merk of product uit met de juiste woorden en de juiste toon

- Campagnes op sociale media zijn alleen maar doeltreffend als ze ook opgevolgd én bijgestuurd worden waar het nodig is

- Luister naar wat je klanten te vertellen hebben over je bedrijf, merk of product en creëer interactie met je klanten

- "Wat ik zelf doe, doe ik beter" gaat bij conversation management niet op. Werken met een externe conversation manager is veel efficiënter dan het zelf gaan doen

- Social Media veranderen van dag tot dag. Inspelen op nieuwe technologiën en trends: zo blijf je de concurrentie altijd een stapje voor


Via verschillende monitoringprogramma’s kunnen wij perfect volgen wat de invloed van de Social Media op uw brand is. Op deze manier kunnen we ook snel bijsturen waar nodig. We willen ten slotte onze doelstellingen behalen! De Webdeler werkt hiervoor met verschillende monitoring tools.
Zo weet je op elk ogenblik wat er over je brand verteld wordt op het world wide web en kun je inspelen op je infuancers! Engagement verzekert!

 

Online adverteren (SEA)

Google Adwords

Je kent ze wel: de advertenties die altijd bovenaan of opzij van de zoekresultaten in Google staan. Ook u kan daar staan! Dit is Search Engine Advertising of Google Adwords. Tegen betaling kom je boven of naast de natuurlijke zoekresultaten te staan. De advertentie wordt vertoond als een zoekmachinegebruiker een aan de advertentie gekoppeld woord of woordgroep intypt. Je betaald uiteraard enkel als er ook daadwerkelijk op je advertentie geklikt wordt. De Webdeler maakt de advertentie of campagne aan en zorgt er voor dat ze in Google verschijnt, doet de opvolging en vooral: meet de resultaten met focus op de ROI. Display Advertising, Retargeting (of remarketing) en affiliate marketing horen uiteraard bij het adverteren met Google Adwords.

Een stapje verder gaan? Dat kan met video marketing.

Wist je dat YouTube naast Google de meeste gebruikte zoekrobot in België is? Met video’s kun je dus ook hier heel wat leads gaan genereren. En het leuke eraan is, dat je ook hier enkel betaald als er ook daadwerkelijk op je advertentie geklikt wordt. De Webdeler heeft heel wat ervaring in het produceren van opvallende video’s en het implementeren in een online advertising campagne op YouTube.

Google AdWords

 

Facebook Advertising

Algemeen genomen, worden de Facebook advertenties als hinderlijk ondervonden bij de Facebook-gebruikers. Echter, de resultaten spreken de inefficiëntie van deze advertenties tegen! Facebook advertenties verhogen wel degelijk de vindbaarheid op Facebook en resulteren in een hogere “Vind ik leuk” score. Want 1 ding is duidelijk: een Facebook pagina zonder voldoende “Vind ik leuks” brengt niets op. Geen leads, geen conversies. Glenn zal jouw doelgroep(en) targetten en het maximum bereik op Facebook nastreven. Uiteraard zijn de Facebook Advertising mogelijkheden veelzijdig en kan er ook gelinkt worden naar je website of landingspage.

Facebook Ads

LinkedIn Ads en Twitter Advertising

Naast de meestgekende online advertising mogelijkheden als Google Adwords en Facebook Ads, zijn er ook mogelijkheden om te adverteren op LinkedIn en Twitter. Ook hier zijn de mogelijkheden te vergelijken met Google Adwords en Facebook Ads. De Webdeler neemt graag deze platformen onder zijn vleugels om ook daar nauwkeurig aan de slag te gaan.

LinkedInAds-TwitterAds

iAd, Mobile advertising van Apple

Het is ook mogelijk om gebruik te maken van Apple’s iAd. iAd advertenties zijn banners die verschijnen in de app’s die op iPhone, iPad werken. De Webdeler heeft ondertussen al het nodige onderzoek rond het opzetten en targetten van iAd advertenties gedaan en staat volledig klaar om ook uw product los te laten op de Apple devices!

iAd

Zoekrobot optimalisatie

Search Engine Optimalization (SEO)

Of in gewone mensentaal: een website zo hoog mogelijk in de zoekopdrachtenlijst van Google, Bing, Yahoo e.d. krijgen. Dit is blijkbaar niet zo’n eenvoudige opdracht. Gewoon een website online zetten is al lang niet meer voldoende om gevonden te worden. Niet gevonden worden = geen bezoekers = geen leads = geen verkoop. Verschillende factoren bepalen de vindbaarheid van een website: inhoud, tekst, linkbuilding, enzovoort … Google’s algorithms “Google Panda” en “Google Penguin” zijn hier verantwoordelijk voor.

De Webdeler analyseert de website en stuurt bij. SEO is een continu proces en dient regelmatig bijgestuurd te worden. Welke zoektermen zijn populair? Welke pagina’s worden te weinig bezocht? Welke content moeten we aanpassen? Zijn er navigatieaanpassingen nodig? Moeten de teksten herschreven worden? De Webdeler monitort via Google Analytics, maakt de rapporten en past uw website aan.

Een eerste plaats in Google beloven is niet vanzelfsprekend, dat kan niemand garanderen. Maar door de juiste analyse zorgt De Webdeler wel voor het behalen van de doelstellingen met een strakke blik op de ROI.

ANALYSEREN > INTERPRETEREN > OPTIMALISATIE

SEO

E-mailmarketing

Nieuwsbrieven zijn een belangrijke pijler voor online marketing

E-mailmarketing is vooral gekend als de maandelijkse nieuwsbrieven die we van verschillende bedrijven en organisaties elke keer in onze mailbox ontvangen. Maar hoe komen deze bedrijven aan uw en alle andere e-mailadressen? Je kan namelijk niet zomaar e-mailadressen bij elkaar sprokkelen en in een lijst gieten. Er zijn wettelijke regels rond het verzamelen van e-mailadressen. Zulke lijsten zijn dan ook “dead-lists”.

U beschikt over een uitgebreide e-maildatabase of u wenst meer gebruik te gaan maken van elektronische nieuwsbrieven om zo meer leads of conversies te genereren? De Webdeler beheert de database, bouwt deze verder uit en werkt de e-mail campagnes uit. Van elke e-mail campagne worden de nodige rapporten en details uitgewerkt. Bij e-mailmarketing draait alles rond het genereren van leads met het oog op een conversie (verkoop). Targeting, differentiatie en A/B testing zijn geen onbekende begrippen en zorgen voor een effectieve e-mailcampagne.

 

E-mailmarketing

Google Maps Optimalisatie

Zorg er letterlijk voor dat je zaak op de kaart gezet wordt. Google Maps is niet meer weg te denken uit de Local Search Marketing. Denk maar eens na over hoeveel voordelen het kan hebben als mobiele gebruikers jouw zaak googelen en meteen te zien krijgen waar ze u kunnen vinden. De route wordt uitgerekend door Google Maps en enkele minuten later loopt een nieuwe klant jouw zaak binnen.

Google Maps

WordPress Website Creation

Beheer vanaf nu zelf je website

WordPress is al jaren een vaste waarde in het CMS contentbeheer van websites.
De Webdeler bouwt uw website binnen bestaande templates, voegt de content en teksten toe en zorgt er voor dat jouw nieuwe site volledig responsief is waardoor hij vlot en makkelijk op alle types van schermen kan bekeken worden. WordPress laat zelfs toe om snel en eenvoudig een webshop te koppelen aan je website.

Door het grote gebruiksgemak van WordPress kan De Webdeler uw nieuwe site al na enkele dagen volledig operationeel maken én kan hij online gezet worden. En vanaf nu is het ook gedaan om voor elk detail dat aangepast moet worden, naar je webmaster te moeten bellen. Vanaf nu kun je makkelijk zelf alle inhoudelijke aanpassingen doen dankzij het intuïtieve CMS systeem. De Webdeler geeft graag de nodige training en opleiding.

WordPress

 

Tevreden klanten